چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wed 15 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۶:۳۳:۱۲

قدردانی دانشگاه دریانوردی چابهار از شرکت ملی نفتکش ایران؛
پذیرش 30 دانشجو در دانشگاه دریانوردی چابهار

باشگاه خبری فراساحل: رئیس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار با اشاره به اینکه سیاست این دانشگاه همواره جذب، دانشجو بوده است، گفت: از شرکت‎های دریایی درخواست کرده‎ایم که اولویت استخدام آنها با فارغ‌التحصیلان وزارت علوم باشد. در سال جاری دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار با توجه به استانداردهای سازمان بنادر و دریانوردی در دو رشته عرشه و موتور 30 دانشجو خواهد پذیرفت. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از رئیس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار با اشاره به اینکه سیاست این دانشگاه از سالیان گذشته همواره جذب، تربیت و آموزش دانشجو بوده است، گفت: با این وجود در یک برهه زمانی کوتاه مدت دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار به دلیل عدم نیاز شرکت‎های کشتیرانی به نیروی انسانی، دانشجوی متمرکز نپذیرفت.


دکتر امین بهزادمهر با اشاره به اینکه با این وجود ما در آن سالها نیز دانشجوی نیمه مترمز داشتیم و هیچ سالی از جذب دانشجو غافل نشدیم، افزود: خوشبختانه پس از رایزنی‎ها و مذاکراتی که با ارگان‎های مختلف داشتیم، جذب دانشجوی متمرکز دوباره از سال گذشته در این دانشگاه از سر گرفته شد. وی اظهار کرد: امسال نیز با اعلام ظرفیت پذیرش دانشجو در دفترچه انتخاب رشته کنکور آمکادگی خود را برای جذب و آموزش دانشجویان رشته دریانوردی و علوم دریایی اعلام کردیم. رئیس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار تصریح کرد: با تفاهمات خوبی که با شرکت‎های کشتیرانی به ویژه شرکت ملی نفتکش ایران داریم، کارورزی دانشجویان در آن شرکت‎ها انجام می‎شود که پس از آن دانش‌آموخته‎ها بر اساس نیاز شرکت‎ها و علاقه خودشان جذب بازار کار خواهند شد.


وی افزود: ما از شرکت‎های دریایی درخواست کرده‎ایم که اولویت استخدام آنها با فارغ‌التحصیلان وزارت علوم یا به بیان دیگر دانشجویان جذب شده از طریق کنکور سراسری باشد زیرا دانشگاه‎ها به اندازه‎ای دانشجو جذب می‎کنند که شرکت‎های دریایی اعلام نیاز کرده باشند بنابراین اگر همین تعداد از دانشجویان جذب بازار کار نشوند ممکن است در انگیزه آنها تاثیر منفی داشته باشد. بهزادمهر با اشاره به ضرورت ارائه گواهی سلامت توسط دانشجو به دانشگاه، تاکید کرد: در سال گذشته دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار با توجه به استانداردهای سازمان بنادر و دریانوردی در سه رشته عرشه، موتور و الکترونیک و مخابرات حدود 30 دانشجو جذب کرد. امسال نیز همین تعداد دانشجو را در دورشته عرشه و موتور خواهد پذیرفت.


وی درباره میزان علاقه داوطلبان کنکور به رشته‎های دریایی به ویژه دریانوردی، خاطرنشان کرد: به طور متوسط با توجه به خوب بودن بازار کار رشته‎های دریایی نسبت به دیگر رشته‎ها و درآمدی که شاغلان این حرفه دارند، خوشبختانه ذهنیت داوطلبان نسبت به این رشته‎ها بهتر شده است البته جذب متمرکز دانشجو به این روند کمک بسیاری کرده است زیرا دانشجویان نیمه متمرکز نسبت به آینده شغلی خود اندکی نگرانی داشتند. رئیس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار در ادامه با اشاره به اینکه دانش‌آموختگان دانشگاه‎های دریایی قوی‌تر از دانشجویان دیگر نهادها هستند، اعلام کرد: اگر شرکت‎های دریایی و ارگان‎های مربوط استخدام دانشجویان وزارت علوم را در اولویت قرار ندهند با روح مذاکرات آنها با دانشگاه‎ها متفاوت است. وی افزود: شرکت‎ها می‎توانند با این کار اعتماد آینده شغلی را برای دانشجویان و داوطلبان کنکور ایجاد کرده و آنرا حفظ کنند.


بهزادمهر با اشاره به اینکه مشکلی از لحاظ سیستم آموزشی و زیرساختی نداریم، تصریح کرد: استانداردهای آموزشی مورد نظر ارگان‎های دریایی و سازمان بنادر ودریانوردی را در دانشگاه رعایت می‎کنیم اما یکی از مشکلات اصلی ما در دانشگاه مشکل بودجه و اعتبار مالی است که نه تنها دانشگاه، بلکه همه نهادها و ارگان‎های مختلف با این مشکل و معضل دست و پنجه نرم می‎کنند. وی افزود: برای رفع این چالش در دانشگاه به همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی امیدوار هستیم البته ارگان‎های دریایی نیز می‌توانند ما را در تامین هزینه‎های مختلف حمایت کنند. رئیس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار درباره جذب فرماندهان کشتی در دانشگاه دریانوردی چابهار اعلام کرد: از سال گذشته چنین ظرفیتی را در دانشگاه ایجاد کردیم تا بتوانیم از تجارب کاپیتان‎های محترم شرکت‎های دریایی نیز در دانشگاه بهره‎مند شویم به همین منظور این اطلاعیه را برای شرکت‌ها هم ارسال کردیم اما متاسفانه هنوز هیچ فردی در این زمینه به دانشگاه مراجعه نکرده است.


وی اظهار کرد: در این راستا، انتظاری که ما از شرکت‎های دریایی داریم این است که اگر پرسنل دریایی آنها اظهار تمایل نسبت به کار در خشکی داشت آنها را به دانشگاه معرفی کرده تا با توجه به سطح کار در دانشگاه، آن پرسنل محترم به تدریس در دانشگاه مشغول شوند. بهزادمهر در پایان گفت: اگر همه ارگان‎های دریایی اعم از شرکت‎ها و نهادهای آموزشی در قالب یک مجموعه در کنار هم باشند و به عنوان یک مجموعه دیده شوند از موازی‎کاری‎های احتمالی و از نگاه‎های رقابتی جلوگیری می‏شود. در این رابطه باید از همکاری‎ها و همراهی‎های شرکت ملی نفتکش ایران قدردانی کرد زیرا یکی از پیشروان در این حوزه، شرکت ملی نفتکش ایران است که به عنوان یک شرکت دریایی همراهی خوبی با ارگان‎های دیگر و دانشگاه‎های دریایی کشور دارد.



  کد خبر : 2156
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :